onsdag 1 maj 2013

DT Midweek Magnolia´s - Lovely Lace

Hej! Dags för ett nytt DT kort igen och den här veckan är det samma tema som mitt första kort jag gjorde för Midweek Magnolia´s nämligen "Lovely lace". Vi vill alltså se spets den här veckan och såhär har jag gjort!


Jag har använt dies från Go Kreate för att stansa ut mitt kort, det är ganska litet eftersom jag använt de två minsta diesen i setet. Pappren jag har använt är Maja Design - Vintage Spring Basics och alla papper är chalkade i kanterna.


Motivet jag har använt är en mini Tilda som följde med senaste numret av Magnolia Ink Magazine så därför vet jag inte vad hon kallas. Motivet är färglagd med distress refillers och utstansat med en die från Spellbinders. På motivet har jag lagt lite stickles - diamond. 


Som dekoration har jag använt en kakservett bakom motivet samt en beige spets. Blommorna är från WOC och fjärilarna har jag klippt ut från ett annat Maja Design papper. Både blommorna och fjärilarna har fått stickles - diamond på sig. 


På andra sidan finns fler blommor och fjärilar samt en text från Magnolia som jag satt i ett hjärta från Nellie Snellen. I hörnorna syns även några rosa rhinestones. 


2 kommentarer:

  1. Super fint kort, Lisa, smukke farver.
    klem Dorte

    SvaraRadera
  2. Vad söt den lilla flickan är. Fint med sån utstansad bakgrund.

    SvaraRadera