tisdag 27 november 2012

DT Midweek Magnolia´s - Starlight, star bright

Hej! Idag var det dags för ett DT kort igen för Midweek Magnolia´s, den här veckan är utmaningen "starlight, star bright" vilket innebär att vi vill se stjärnor på era alster!


Jag har valt att göra ett kort i ljusblå toner med en bas av ljusblått och vitt cardstock. Alla papper är från Maja Designs kollektion "Vintage Winter". Jag har ruggat kanterna och chalkat med distress - walnut stain. Mellan pappren har jag satt en bit ostduk och en kakservett.

¨

Motivet är "Dancing With Stars Tilda" från Little Christmas Collection. Jag har färglagt henne med distress refillers och så har hon fått lite stickles - diamond på sig. 


Jag har dekorerat med ett band med små blommor på, rosor från WOC och en swirl utstansad med en die från Nellie Snellen. I stjärnorna har jag satt små halvpärlor. 


Jag har också stansat ut stjärnor i två storlekar med dies från Nellie Snellen. På dessa har jag lagt lite stickles  - diamond. Texten är en gammal stämpel från Magnolia.

Med detta kort deltar jag i:
Lovely hÄnglar or sweet Magnolia - Winter Wonderland
Songbird Challenge - Deeper shade of blue

6 kommentarer:

  1. hi Lisa, ohh what a lovely creation again, i become your follower, love your creations,i have two blogs, one of hem is a magnolia challenge blog, maybe you want to come and see, xx

    SvaraRadera
  2. What a beautiful card, Lisa. Your Tilda is precious and I love her little pearl earrings, a nice touch. Gorgeous papers and embellies and I love the powder blue color combo.
    Hugz,
    Cathy Lee

    SvaraRadera
  3. WOW! Your cards are so beautiful! Your style is amazing!
    I am a new follower :-)!
    xxx Andrea

    SvaraRadera
  4. Lisa this is beautiful as are all your cards well done , stunning work.

    Thank you so much for joining us for “A Deeper Shade of Blue ” at
    The Songbird Challenge and GOOD LUCK .
    Hugs Elaine

    SvaraRadera
  5. Wow!!! Love your card so much!! Beautiful coloring and all the details.
    Thank you for joining us at songbird challenge!!
    Hugs Sophie

    SvaraRadera
  6. Vilket helt underbart kort du har gjort :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera