onsdag 17 oktober 2012

DT Midweek Magnolia´s - Autumn/Fall colours

Hej! Idag var det dags att visa ett nytt DT - kort för Midweek Magnolia´s och den här veckan är utmaningen att göra ett kort i höstiga färger! 


Jag har gjort mitt kort av en bas av brunt och grönt cardstock. Mina mönsterpapper är från Maja Design - Walking in the forrest och de passar ju helt perfekt till ett höstkort. Jag har chalkat alla papper i kanterna med distress - walnut stain. 


Motivet är "Tilda with daisys and mushrooms" från Autumn Leaves Collection. Hon är färglagd med distress refillers och på henne har jag lagt stickles - diamond. Hon är utstansad med dies från Go Kreate och runt henne har jag lagt stickles - cinnamon. Bakom motivet sitter också en kakservett.


Jag har stansat ut en hjärtformad tag med Magnolias die "So wrapped lovely". I den har jag knutit ett rutigt band och runt om har jag lagt stickles - cinnamon. Texten i tagen är "Made with love" från Magnolia. Här kan man också se lite spets jag använt och några vita halvpärlor. 


Blommorna och pyntbären jag använt är från WOC. På dem har jag lagt stickles - cinnamon. Jag har också stansat ut bokstäver med Tim Holtz die - Vintage Market. På bokstäverna har jag lagt crackle accent. 

Det var allt jag hade att bjuda på idag, glöm inte att kika in hos Midweek Magnolia´s

3 kommentarer:

  1. Beautiful muted fall colours and gorgeous Tilda. I like the hint of sparkle you added too.

    SvaraRadera
  2. Gorgeous card, Lisa. I love how Tilda sparkles. All those lovely extras are so pretty on this card.
    Hugz,
    Cathy Lee

    SvaraRadera
  3. This is gorgeous sweetie love the colours.

    Lotsa hugs Vicky xxx

    SvaraRadera