onsdag 17 oktober 2012

Christmas Star

Godkväll! Igår hann jag med att pyssla lite igen och den här gången har jag gjort en stjärna. Beskrivningen till denna hittade jag i förra årets julnummer av Magnolia Ink, dock var beskrivningen väldigt svår att förstå så det tog ett tag innan jag fick till det. 


Stjärnan är vikt i beige cardstock och mönsterpappren är från Magnolia. Alla papper är ruggade i kanterna och chalkade med distress - walnut stain. Jag har också sprayat alla papper med perfect pearl mist - gold. Längst upp sitter en rosett med en liten bjällra i och texten "Juliga hälsningar" är en gammal stämpel från Magnolia.  


Motivet är "Tilda With Pigling" från A Christmas Story Collection. Hon är färglagd med distress refillers och på henne har jag lagt stickles - diamond och xmas red. Runt motivet har jag stämplat med snöflingor från Hero Arts och stansat ut med dies från Go Kreate. 


Bakom motivet sitter en liten kakservett. Jag har stansat ut snöflingor med en stans från Martha Stewart, sprayat dem med perfect pearl mist, satt en röd rhinestone i mitten och lagt lite stickles - frosted lace på. 


Blommorna är från WOC, även dem är sprayade med perfect pearls och glittrade med stickles - xmas red.

Med denna stjärna deltar jag i:






1 kommentar:

  1. Otroligt vackra kort du gör!! Så inspirerande att kika runt!!

    SvaraRadera