torsdag 6 september 2012

Little gift Tilda

Hej! Idag tänkte jag visa ett nytt kort jag gjorde häromkvällen.
 
 
Till detta kort har jag använt en bas av beige och lila cardstock. Mönsterpapperna jag använt är från Maja Design - Skärgårdsliv och Lantliv. Papprena är chalkade i kanterna med distress - walnut stain.

 
Motivet är "Little Gift Tilda" från Sweet Christmas Dreams Collection. Jättesöt tycker jag att hon är och hon passar till så mycket mer än bara julkort. Hon är färglagd med distress refillers och här och där finns lite stickles - silver. Motivet har jag stansat ut med dies från Go Kreate.

 
På kanten av kortet har jag satt en beige spets och över den ett pärl/organzaband i lila. Fjärilen är gjord av en stans från Martha Stewart.

 
Här syns också lite väv jag satt under mina papper och en liten fjäril, också den Martha Stewart. Alla blommor jag använt är från WOC och på dem har jag lagt stickles - silver. Jag har även dekorerat med några små pyntbär.
 
Med detta kort deltar jag i:

3 kommentarer:

  1. Gorgeous card - thank you for joining in with the Ribbon Girl monthly card challenge to add pearls, Mary G x

    SvaraRadera
  2. Your creation is so beautiful. Thanks for joining lovely hanglar or sweet magnolia.

    Hugs Ineke

    SvaraRadera