måndag 6 augusti 2012

Made With Love


Idag tänkte jag visa ett kort som jag gjorde för ett tag sen, en beställning där motiv och färg var förvald. Kortet är gjort av en bas av vit och ljusblå cardstock. Alla mönsterpapper jag använt är från Magnolia. Papperna är rivna i kanterna och chalkade med distress - walnut stain.

Motivet på detta kort är "Sherwood Edwin" från Fairytale collection. Han är färglagd med distress refillers i blå toner. Lite här och var på honom har jag lagt lite stickles - diamond.

Blommorna på kortet är från WOC och på dem har jag lagt stickles - diamond.
I hörnet har jag satt några små halvpärlor i vitt. Textstämpeln "made with love" är från Magnolia och den har jag stämplat i en oval, utstansad med dies från Go Kreate.

Jag har också dekoretat med en tag, Magnolias "vintage tag" och i den har jag knytit ett smalt band med en liten charm i. Bakom tagen sitter en kakservett och en beige spets.

Med detta kort deltar jag i:

1 kommentar:

  1. Kanonfint! Gillar hur du placerat blommorna och övriga dekorationer... :-)
    Kram

    SvaraRadera