torsdag 5 juli 2012

Välkommen!

Idag har jag äntligen ett nytt kort att visa! Det är ett inbjudningskort jag fått en beställning på och kravet var att Långe Jan på pappret skulle synas eftersom det är en inbjudan hit till Öland. Detta gjorde hela korttillverkningen till en utmaning och det var kul eftersom kortet blev helt annorlunda än vad jag brukar göra.


Kortet är gjort i en bas av mörkblått och rött cardstock. De mönstrade papperna är från Maja Design - Skärgårdsliv. Papperna är ruggade i kanterna och chalkade med brunt. Stämpeln är Tilda med kikare från Summer Memories Collection och hon är ihop maskad med en snäcka från samma kollektion.


Tilda är färglagd med distressrefillers i blå och röda toner. Jag har stansat ut med dies från Go Kreate. Runt Tilda har jag lagt lite stickles - silver.


Alla blommor är från WOC och jag har använt rosor och rosknoppar i vitt, rött och marinblått. På blommorna har jag lagt lite stickles - silver.


På mitt kort har jag också satt en spets och en banner med texten "Välkommen".

Med detta kort deltar jag i:



7 kommentarer:

  1. Kanonfint! Gillar den här färgkombinationen... Fina detaljer du fått med!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stunning card Lisa, love the layout, colouring and those pretty floral arrangements.
    Hugs
    Suzi x

    SvaraRadera
  3. Stunning nautical scene, your colouring is fantastic you've really brought Tilda to life with those beautiful rosy cheeks
    Thanks for joining us girls for our "Seaside" theme @ The Totally Tilda Challenge
    Hugs Susie Sugar xx

    SvaraRadera
  4. Hi Wow what a stunning creation , I just love every inch ! Thanks for joining us in the Totally Tilda Challenge ;0)

    SvaraRadera
  5. vilket härligt sommarkort. gillar att du har fått med långe jan så snyggt och alla blommor... Tilda är också helt underbart söt!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  6. so fab, those flowers are gorgeous and I need a pair of Tilda's shoes...lol, thanks for joining us at Totally Tilda, good luck!

    SvaraRadera
  7. Gorgeous card Lisa, so cute and so many fabulous details to look at, I love it :)
    Thanks for joining us at Totally Tilda
    hugs Mandy xx

    SvaraRadera