torsdag 28 juni 2012

Explosion box!

Godkväll! Ikväll tänkte jag visa en "Explosion Box" jag har gjort, faktiskt den första jag gör någonsin.


Jag har använt papper från Maja Design - Ska vi ta en fika? Boxen är gjord av en bas i vit cardstock och med ljuslila cardstock som detaljer. Runt kanten på locket har jag använt en kantstans från Martha Stewart - Doily Lace. Runt nederkanten har jag satt ett fint band med pärlor i och jämte Tilda sitter små rosor från WOC.


Stämpeln jag har använt är Summerflower Tilda från Summer Memories Collection. Hon är färglagd med distress refillers och har fått stickles på sig i färgerna Diamond och Froste Lace.


På de olia sidorna av boxen har jag satt olika texter. Två är från Magnolia och en (with Love) är från Vilda Stamps.


Locket har jag dekorerat med en text från Magnolia, blommor från WOC, en fjäril, ljuslila rhinestones och bruna halvpärlor.


När man öppnar boxen ser det ut såhär!


Här har jag satt blommor från WOC och två fjärilar som är fästa med skaftet från två rosenknoppar.


Inuti har jag stämplat fyra olika ministämplar från några av Magnolias olika kollektioner. Dessa är också färglagda med distress refillers. Jag har stansat ut motiven med dies från Go Kreate.

Med denna box deltar jag i:


5 kommentarer:

  1. Vad fin den blev, jättefint med de små stämplarna innuti och fjärilarna som flyger!
    kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Kjempesøt exploding box, Liza. Flott fargelagt og nydelige farger på papirer og pynt. Dekorasjonen i midten med sommerfuglene var utrolig fint!
    God helg til deg! Klem, Elizabeth xx

    SvaraRadera
  3. Boxen är kanonsöt!! Härliga färger och detaljer... och jag tycker du färglägger så himla snyggt!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. What a gorgeous creation! And so much work went into it! Bravo!
    Hugs, Iulia

    SvaraRadera