tisdag 22 maj 2012

Honeybee Tilda


Ikväll tänkte jag visa ett kort min mamma ska få på morsdag, hennes dator fungerar inte så förhoppningsvis kommer hon inte se detta före söndag. Här har jag i alla fall gjort ett kort med Honeybee Tilda och Meadow Daisy från Magnolias Summer Memories Collection. Jag har använt mig av Maja Designs fina serie Vintage Summer Basics. Bakom motivet sitter ett tårtpapper och ett vitt band och bakom det finns lite väv. Uppe i hörnet har jag knutit fast en charm i lite vaxsnöre.


Blommorna jag har dekorerat med är från WOC, körsbärsblommor och rosor i två olika storlekar. På blommorna har jag glittrat med lite stickles - Patina.


Textstämpeln kommer från ett clearstampset från You Do, stämplad med Distress Ink- Walnut Stain. Här kan man också se väven, tårtpappret och en kantstans från Martha Stewart jag använt.


Runt Tilda har jag stämplat med en swirlstämpel.

Motivet är färglagt med Distress Ink refillers:
Hud: Vintage Photo + Tattered Rose
Hår: Antique Linen, Vintage Photo
Kläder: Broken China, Shaded Lilac
Vingar: Stormy Sky
Träd: Peeled Paint + Chipped Sapphire, Frayed Burlap
Blomma: Victorian Velvet
Blomblad, Gräs: Peeled Paint
Hus: Barned Door
Hustak: Frayed Burlap

Tildas vingar har fått stickles - frosted lace på sig och på hennes kläder skimrar stickles - diamond.

Med detta kort deltar jag i:



5 kommentarer:

  1. so cute card, love the colors and all the sparkle
    thanks for playing with us at tilda's town this week
    hugs
    céline

    SvaraRadera
  2. Absolutely gorgeous card Lisa!!!
    Thanks for joining in our first challenge at Tilda's Town.
    Hugs, Tina

    SvaraRadera
  3. Fint som vanligt, gillar färgerna du har kombinerat.
    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. For et vakkert kort du har laget, Lisa! Nydelige farger og detaljer. Takk for at du deltar i den aller første utfordringen til Tildas Town! Klem, Elizabeth

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vill bara säga att du kan kika in på min blogg för där har jag en överraskning till dig! Hoppas du gillar den!
    Kram från Charlotte

    SvaraRadera